Leerjaar 1 had een drukke week!

Vorige week stonden er verschillende activiteiten op het programma voor de leerlingen van leerjaar 1. Rondom het thema veiligheid was er voorlichting over het belang van goede verlichting op de fiets en op woensdag was een een theatervoorstelling die goed aansloot bij de activiteiten van de dag ervoor!

Veilig naar Bahûrim: Zet je licht aan!

Elk dag fietsen duizenden kinderen naar school. Goede fietsverlichting is enorm belangrijk. Want met goede verlichting daalt de kans op een aanrijding in het donker met wel 20 procent. Toch vervangt 4 op de 10 fietsers hun kapotte fietslamp niet direct. Daarom doet Bahûrim jaarlijks mee met de ANWB Lichtbrigade.

Onze school vindt het belangrijk dat haar scholieren veilig naar school fietsen. Helemaal nu de dagen weer korter worden…

Goed verlicht op pad in het verkeer is erg belangrijk. Voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van een ander. Maar waardoor ben je goed zichtbaar?

De fietsen van de leerlingen kregen een uitgebreide veiligheidscontrole onder leiding van de heren Barnhoorn, Vlendré en Van Bokkem. Zij gingen aan de slag om te kijken of de fietsverlichting goed werkte en de juiste reflectoren waren aangebracht. Waar nodig hebben zij geholpen de fietsen weer veilig te maken, een goede service.

Naast deze controle kregen de leerlingen voorlichting van de politie over veilig aan het verkeer deelnemen en de gevaren van slecht zichtbaar zijn in het verkeer. Extra leuk was het dat een van de agenten Rik een oud leerling is van Penta Bahûrim, werkzaam in het korps van Vlaardingen. Samen met zijn college Marco nam hij uitgebreid de tijd voor deze fietsverlichtingsactie.

Als ouder kunt u ook een bijdrage leveren door de fiets van uw kind regelmatig te controleren op vitale zaken zoals: de rem, het stuur, de kettingkast, de bel en de verlichting. Zo leggen we met elkaar een basis voor een veilige rit naar school.

 

Zeven Sloten

Woensdagochtend trad Wannes Seegers op voor leerjaar 1 in Bravo. In een humoristische one-man-show wist hij de leerlingen te laten lachen maar ook kritisch na te laten denken over hun houding en de gevolgen daarvan in het verkeer. De leerlingen reageerden enthousiast en ze waren volop betrokken bij het verhaal dat Wannes vertelde. Na afloop was er een luid applaus voor Wannes. De leerlingen waren ook zeer betrokken bij de nabespreking. Een aantrekkelijke manier van leren.

 

Ga terug